قیمت آهک کلوخه

در جهان، سنگ آهک تقریباً ۱۰ درصد از سنگ های رسوبی را تشکیل می دهد و از موجودات مختلف دریایی تشکیل شده است که در قطعات اسکلتی وجود دارد. سه ارگانیسم مشترک نرم تنان، روزن داران و مرجان ها هستند. آراگونیت و کلسیت اصلی ترین مواد معدنی موجود در سنگ آهک هستند که انواع مختلفی از بلورهای کربنات کلسیم (CaCO3) هستند. در بخش های صنعتی و تجاری، از سنگ آهک به صورت پودر و کلوخه استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره قیمت آهک کلوخه که یکی از انواع قیمت آهک است صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت آهک کلوخه

آهک کلوخه چیست ؟

آهکی که از معادن استخراج می شوند به صورت سنگ و کلوخه هستند و از آن ها معمولا به عنوان ماده اولیه برای تولید دیگر انواع آهک مانند آهک هیدراته و آهک زنده استفاده می شود.اما توجه داشته باشید قیمت آهک کلوخه پایین تر از قیمت آهک قم می باشد.

عموما درباره انواع مواد معدنی باید گفت نوع کلوخه آن دارای ارزش پایین تری نسبت به نوع پودر شده و دانه بندی می باشد. به همین علت قیمت این محصول نسبت به آهک پودری پایین تر است این آهک بیشتر برای صنایعی مناسب است که قصد مصرف آهک ارزان قیمت را دارند.

قیمت کلوخه آهک زنده

کاربرد و تاثیر قیمت آهک کلوخه

آهک کلوخه یکی از مصالحی است که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به صورت سنگ خرده شده برای استفاده در زیرسازی جاده ها و راه آهن ها و همچنین به عنوان مصالح دانه ای در بتن استفاده می شود. همان طور که گفتیم یکی از دلایل استفاده از این سنگ در ساخت و ساز می تواند قیمت آهک کلوخه باشد زیرا یک مواد مقرون به صرفه و کاربردی است.

آهک کلوخه هنگامی که پودر می شود کاربرد بیشتر پیدا می کند و می توان از آن ها به عنوان پر کننده در تولید کاغذ، رنگ، خمیر دندان، چسب ، کاشی و پلاستیک کاربرد دارد. حتی از سنگ آهک خرد شده به عنوان سنگ فیلتر در سیستم های دفع فاضلاب استفاده می شود. علاوه بر خواصی که باعث کاربرد این محصول در موارد مختلف شده قیمت این محصول زنده نیز بی تاثیر نبوده است زیرا بسیار مناسب و خوب است.

از آهک کلوخه در واقع بیشتر در ثبیت خاک برای جاده ها، سدهای خاکی ، فرودگاه ها و فنداسیون ساختمان استفاده می کنند. قیمت این محصول و خاصیت آن باعث شده که آن را با افزودنی های مشخص دیگر ترکیب کنند و انواع ملات و پلاسترها را با این ماده تولید کنند. علاوه بر این در صنعت ساخت و ساز افزودن آهک در آسفالت موجب بهبود چسبندگی ، کاهش زدودگی قیر و به تاخیر انداختن فرآیند کهنه شدن می شود. همچنین آهک در بازیابی طلا نیز کاربرد دارد. قیمت آهک کلوخه با توجه به کاربرد آن در صنایع و حوزه های مختلف متفاوت است.

مزیت آهک کلوخه

یکی دیگر از کاربردهای آهک کلوخه که می توان به آن اشاره کرد در صنعت آهن و فولاد است از آهک و آهک کلوخه به عنوان گداز آور در تولید آهن و فولاد به کار گرفته می شوند. این محصول کاربردهای دیگری نیز دارد که می توان به عامل گوگرد زدا، پاکسازی آب ، پاکسازی فاضلاب ، پاکسازی دود دودکش و پاکسازی لجن و هرزآب اشاره کرد.این ماده با توجه به قیمت آهک کلوخه یکی از مواد بسیار پر اهمیت و کاربردی به حساب می آید که ما در این مقاله به بخشی از کاربردهای عمده آن پرداختیم. علاوه بر آهک کلوخه می توانید پودر سنگ قم را از ما تهیه کنید.

آهک کلوخه

قیمت آهک کلوخه با کیفیت

هنگام خرید آهک کلوخه بهتر است نسبت به خصوصیات و ویژگی های آن آگاهی لازم را داشته باشید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل داشته باشید تا بتوانید یک آهک کلوخه با کیفیت را با قیمت آهک کلوخه مناسب خریداری کنید.

زیرا بی دقتی در انتخاب و استفاده از آهک کلوخه بی کیفیت باعث به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد. قیمت این محصول کیفیت ، خلوص و سفیدی رنگ آن بستگی دارد هر چه مقدار کلسیم کربنات در آهک کلوخه بیشتر باشد کیفیت آهک کلوخه بیشتر است و به طبع قیمت این محصول با درصد بالای کلسیم کربنات نیز بیشتر است. کاربران عزیز گروه کارخانجات ایران پودر مفتخر است بهترین قیمت آهک کلوخه و بهترین قیمت پودر سنگ را در سراسر کشور به مشتریان خود ارائه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *