قیمت پودر سنگ سال 1403

پودر سنگ از جمله تولیدات جانبی صنایع سنگ‌بری به‌حساب می‌آید. امروزه این محصول در زمینه‌های متفاوتی از جمله پروژه‌های عمرانی و ساخت بنا کاربرد دارد. به همین دلیل قیمت پودر سنگ سال 1403 از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پودر سنگ و عوامل موثر در قیمت پودر سنگ سال 1403 آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت پودر سنگ سال 1402

پودر سنگ چیست ؟

قبل از این که درباره قیمت پودر سنگ سال 1403 صحبت کنیم بهتر است ابتدا با این مصالح پرکاربرد و مهم آشنا شویم. همان طور که از نام آن مشخص است، پودر سنگ به پودر انواع سنگ‌های معدنی گفته می‌شود که به صورت طبیعی و صنعتی تولید می‌گردد. اصولاً بر اثر کوبیده شدن انواع کانی‌های مختلف در طبیعت همانند سنگ آهک، کربنات کلسیم، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، سنگ آهن و غیره به وجود می‌آید و اصطلاحا به آن خاک سنگ نیز گفته می‌شود.

انواع پودر سنگ

تنوع در سنگ نمره‌ها موجب تولید پودر سنگ‌های متفاوت و متنوعی می‌گردد قابل ذکر است که انواع پودر سنگ می تواند در قیمت پودر سنگ سال 1403 موثر باشد که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

پودر سنگ جوشقان

پودر سنگ جوشقان از نظر خاصیت شیمیایی به سنگ‌های مرمر شبیه است که در برابر شرایط محیطی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. این پودر سنگ به دلیل این که در ملات کاری به راحتی و بدون ایجاد ترک استفاده می‌شود. یکی از اجزای اصلی نمای شسته سیمان‌ها به حساب می‌آید. سنگ‌های موجود در معادن منطقه جوشقان استان اصفهان برای تولید پودر سنگ بسیار ایده آل هستند. رنگ سنگ‌های آن به رنگ سفید است که به دلیل ظاهر تمیز، برای نما سازی بسیار مورد کاربرد هستند.

پودر سنگ قم

استان قم هم مانند دیگر استان‌ها دارای معادن سنگ با ارزشی است.‌ بهترین انواع سنگ آهک و کربنات کلسیم کشور را در قم می‌توان یافت. قیمت و تنوع گسترده سنگ‌ها در استان قم آن را به عنوان بزرگترین تولید کننده آرد سنگ در کشور تبدیل کرده است. قیمت پودرسنگ قم نسبت به مکان های دیگر پایین تر و با کیفیت تر می باشد.

پودر سنگ الیگودرز

سنگ‌های ناحیه الیگودرز از کیفیت بسیار خوبی برای تهیه انواع پودر سنگ برخوردار هستند. سنگ‌های الیگودرز به شکل‌های صنعتی و به وسیله دستگاه‌های کوبش، خرد و کوبیده می‌گردند. انواع این پودر بر اساس درجه کیفیت شامل پودر سنگ سوپر و معمولی، سفید و رنگی و غیره می‌باشد.

قیمت پودر سنگ 1402

عوامل موثر در قیمت پودر سنگ سال 1403

در تعیین قیمت پودر سنگ سال 1403 متغیرهای زیر تاثیر گذار می باشند که در این بخش به برخی از این عوامل اشاره می کنیم تا مشتریان محترم انواع پودر سنگ بتوانند بهترین انتخاب ممکن در خرید پودر سنگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشند:

1. دانه بندی یا مش :

مش در مطالعات خاک شناسی و مواد معدنی به دانه بندی پودر یا خاک مورد نظر برای الک کردن آن اشاره دارد. به عبارت دیگر اندازه ذرات خاک یا پودر مورد نظر برای گذر از الک یا سرن، مش نامیده می شود. یک توده خاک یا پودر ترکیبی از دانه بندی های متفاوت (کوچک و بزرگ و میکرونیزه ) است. قیمت پودر سنگ سال 1403 نیز تحت تاثیر تغییرات دانه بندی قرار می گیرد. هر چقدر دانه بندی پودر سنگ ریز تر باشد قیمت پودر سنگ نیز بیشتر است.

2. نوع بسته بندی :

پودر سنگ در دو نوع بسته بندی کیسه ای و فله به بازار عرضه می گردد. قیمت پودر سنگ کیسه از قیمت پودر سنگ فله بیشتر می باشد. بسیاری از صنایع زیر دست به دلیل به صرفه بودن قیمت پودر سنگ فله ، آن را در این نوع از بسته بندی خریداری می نمایند. همچنین در بین پودر سنگ های بسته بندی شده به دلیل جنس کیسه می توان شاهد تنوع قیمت باشیم . هر چقدر ظرفیت کیسه ها کمتر باشد به دلیل استفاده تعداد بیشتری کیسه در واحد وزن تن، قیمت پودر سنگ سال 1403 به ازای هرتن افزایش می یابد. و برعکس اگر ظرفیت کیسه ها بیشتر باشد می توانیم با کاهش اندک قیمت کیسه ها روبرو شویم. کیسه های صادراتی به دلیل استفاده از مواد پتروشیمی وارداتی از کیسه های معمولی گران تر می باشد.

3. درجه کیفیت :

پودر سنگ های تولید شده با گرید ممتاز و درجه 1یا2 ، در تعیین قیمت پودر سنگ سال 1403 موثر خواهند بود. بسیاری از کارخانه های تولید کننده پودر سنگ به دلیل کاهش قیمت تمام شده پودر خود از سنگ های ضایعات کارخانه های سنگبری جهت تولید پودر استفاده می نمایند. پودر تولید شده از ضایعات سنگبری ها از کیفیت بسیار کمتری نسبت به پودر تولید شده از سنگ های معدنی برخوردار می باشد. زیرا به هنگام برش سنگ در سنگبری ها از مواد شیمیایی خنک کننده استفاده می شود پساب و روغن دستگاه ها با سنگ مخلوط شده و عناصر شیمیایی مضر با سنگ های ضایعات مخلوط می گردد. شما می توانید برای خرید پودر سنگ با کیفیت و قیمت مناسب با ما تماس بگیرید.

4. درصد ترکیبات :

درصد ترکیبات مواد تشکیل دهنده پودر سنگ که در آنالیز آزمایشگاه معتبر قابل تشخیص است می تواند قیمت پودر سنگ سال 1403 را کاهش یا افزایش دهد . پودرسنگ های حاوی عناصر شیمیایی اضافه از قیمت پایین تری برخوردار می باشند . هرچقدر درصد خلوص کربنات کلسیم پودر سنگ بیشتر باشد و همچنین در قیمت پودر سنگ و کیفیت آن نیز افزایش می یابد. فعالان صنعت دام و طیور کشور ، پودر سنگ خوراکی دام و طیور خود را بعضا از برخی صنایع سنگبری اطراف خود تامین می نمایند. به دلیل آغشته بودن این پودرها به مواد شیمیایی شستشو دهنده دستگاه سنگبری، سلامت دام و طیور این واحدها را با خطر مواجه نموده و از نظر وزن دام تولید شده با کاهش روبرو می گردند. اما پودر سنگ خوراکی تولید شده در کارخانه پودرسنگ ایران پودر از بهترین کیفیت و استاندارد مورد نظر صنعت دام و طیور برخوردار می باشد.

5. مسافت بین تولید کننده و مصرف کننده :

فاصله مکانی سفارش دهنده و تولید کننده در قیمت پودر سنگ سال 1403تاثیر دارد. از آن جایی که پودر سنگ ایران پودر در استان قم ، شاهراه ارتباطی کشور قرار گرفته است، خرید و تامین پودر سنگ مورد نیاز برای همه مشتریان ما به صرفه می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *