قیمت خاک سنگ

خاک سنگ یکی از محصولات پر کاربرد در مصالح ساختمانی می باشد . قیمت خاک سنگ یا قیمت پودر سنگ نسبت به مزایای فراوانی که دارا می باشد بسیار معقولانه و پایین می باشد . از این روست که استفاده از این محصول بین ساختمان ساز ها کاربرد داشته است . این محصول در ابتدا از معدن بارگیری شده و به کارخانه هدایت می شود و پس از کوبش این محصول به صورت پودر در آمده . این محصول آماده بارگیری می باشد و به سراسر کشور ارسال می شود . این محصول از معادن سنگی که در دل طبیعت موجود است به دست می آید . لازم به ذکر است که بیش از 90 درصد این معادن در شهر قم دارد. توجه داشته باشید گروه کاخانجات ایران پودر به دلیل حذف واسطه گری بهترین قیمت این محصول را به بازار ارائه می کند.

در این مقاله قصد داریم به عوامل موثر در قیمت این محصول بپردازیم به صورت تخصصی به مزیت ها و معایب این محصول و راهنمای خرید این متریال بپردازیم.

قیمت خاک سنگ

خاک سنگ چیست ؟

یکی از مصالحی که در صنایع ساختمانی و دیگر صنایع کاربرد زیادی دارد این محصول یا همان پودر سنگ است. یکی از دلایلی که باعث مصرف زیاد آن در صنایع ساختمانی شده است قیمت خاک سنگ است که نسبت به دیگر مصالح بسیار مناسب تر است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این محصول و کاربردهای آن آشنا کنیم .

این متریال نیز معروف است از خردشدن و کوبش طبیعی یا صنعتی انواع سنگ های موجود در طبیعت تولید می شود. در روش طبیعی این محصول و متریال از طریق فرسایش کانی های مختلف موجود در پوسته زمین از جمله کربنات کلسیم، سنگ آهک، سنگ گرانیت، سنگ مرمر، گچ ، سنگ های آهکی و سنگ های رسوبی و دگرگونی به وجود می آید. البته باید گفت هر کدام از این متریال ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در صنایع خاصی استفاده می شوند.شهر قم یکی از بیشترین معادن خاک سنگ در کشور را دارا می باشد و گروه کارخانجات ایران پودر توزیع کننده بهترین قیمت پودر سنگ قم در سراسر کشور به بهترین قیمت می باشد.

همان طور که گفتیم این محصول  به روش صنعتی نیز تولید می شود در روش صنعتی برای تولید پودرسنگ باید مشابه آن چه در طبیعت اتفاق می افتد را شبیه سازی کنند اما با این تفاوت که این کار توسط دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی انجام می شود. در این روش سنگ ها و صخره ها با روش های مختلف از معادن استخراج می شوند و سپس به کارخانجات سنگ کوبی منتقل می گردند. و پس از آن توسط دستگاه های سنگ کوبی مخصوص مانند فک های خردایشی و فیلترهایی جهت سورت بندی پودر تولید شده این محصول در اندازه های مختلف تولید می شود. قیمت خاک سنگ با توجه به اندازه و کیفیت تولید می تواند متفاوت باشد.

خاک سنگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

این محصول چگونه به وجود می آید ؟

پباید به این نکته اشاره کرد که مهمترین ویژگی و برتری این محصول یا همان پودر سنگ قیمت پایین آن می باشد . این محصول از معادن سنگی در دل طبیعت به وجود می آید . یک یا چند کانی طی سالها باعث به وجود آمدن این محصول می شود که در دل طبیعت و به صورت معدن به سادگی آماده بهره برداری می باشد .این معدن در پوسته خارجی زمین شکل می گیرد . ناگفته نماند که بیش از 90 درصد معادن سطح کشور در قم قرار دارد . حتی گروه کارخانجات ایران پودر بهترین قیمت پودر خاک سنگ و قیمت سنگ جوشقان را به بازار ارائه می کند منتقل می کند. درصد عمده این محصول را سیلیس تشکیل داده است که این متریال خود منشا و اساس تمام سنگ های رسوبی ، آذرین ، دگرگون می باشد .

بیش از 75 درصد از این نوع از محصول موجود در معادن قم رسوبی می باشد. به عنوان مثال از سنگ های آذرین در صنعت ساختمان کاربرد دارد و به عنوان نما و تزئینی استفاده می شود. توجه کنید که پس از استخراج از معادن به کارخانه گروه کارخانجات ایران پودر منتقل می شود . و با استفاده از آسیاب های صنعتی پیشرفته و بزرگ به پودر تبدیل می شود . توجه داشته باشید که مسائل مهم در این زمینه که بروی قیمت خاک سنگ تاثیر گذار است مش است. مش به معنای میزان ابعاد پودر شدن و نرمی پودرسنگ می گویند. مش تاثیر بسیار زیادی دارد که باعث متمایز شدن آن می شود. هر ابعاد مش توسط مجموعه مشخصی تنظیم می شود. این محصول همان کلوخه ای است که است که در معدن وقتی در دست می گیرید با یک فشار به پودر تبدیل می شود.

خاک سنگ

مشکل نوع این محصول کدام است ؟

همانطور که گفته شد خاک سنگ معدنی دارای مزیت ها و ویژگی ها فراوانی دارا می باشد. یکی از آنها که در صنعت ساختمان کاربرد دارد این محصول می باشد . نوع اول آن همان نوع محصول معدنی می باشد که بسیار پر کاربرد بوده . توجه کنید که به عنوان مثال برای کم کردن میزان مصرف سیمان در ساخت ساختمان جایگزین این متریال یا همان پودر سنگ می باشد که باعث می شود قیمت تمام شده پایین بیاید. همانطور که گفته شد قیمت خاک سنگ پایین می باشد اما نکته دوم که عیب این بازار می باشد محصول دیگری می باشد که ارزان تر هم می باشد . توجه کنید که پودر سنگ معدنی بسیار چسبندگی بالایی دارا می باشد . همچنین خلوص خاک پودر سنگ ما 96 درصد می باشد . این محصولمان را به ازمایشگاه ارسال کردیم و میزان خلوص آن را بررسی کرده ایم .

محصول دوم که باعث شده تولید کنندگان و معدن داران را زیر سوال ببرد. عده ای از سنگ گرانیت با کوبیده شدن این پودر تولید می شود . این پودر سفید تر از پودر سنگ معمولی می باشد و قیمت خاک سنگ معدنی از خاک سنگ مصنوعی بالاتر است . توجه کنید این که گول سفیدی بیشتر و قیمت پایین تر آن را نخورید . کیفیت تولید و چسبندگی این محصول بسیار پایین می باشد. اگر به عنوان مثال در صنعت ساختمان در نظر داشته باشید می توانید با با تجربه ها صحبت کنید . این محصول دوم هیچ کاربردی نداشته و یک بنا یا کاشی کار متوجه این موضوع می شوند که هیچ چسبندگی نخواهد داشت . همچنین خیلی سریع ترک می خورد و کیفیت پایین تری دارد.

پودر خاک سنگ یا پودر سنگ
انواع خاک سنگ موجود در بازار و کاربرد آن ها
به عنوان پودر جوشقان

یکی از با کیفیت ترین این محصول های موجود در بازار خاک سنگ جوشقان یا همان پودر سنگ جوشقان است. این پودر سنگ از سنگ های بسیار ممتاز معادن استان اصفهان تهیه می شود مشخصه اصلی این پودر رنگ سفید و درخشان آن است. این متریال پر کاربرد و مرغوب به دلیل خاصیت پوشش دهندگی بالایی که دارد از آن در تولید رنگ ، پوشش و ساخت نمای ساختمان ها استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که پودر سنگ قم و الیگودرز نیز با این پودر سنگ برابری می کند و از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار است. قیمت خاک سنگ جوشقان نسبت به دلیل کیفیت بهتری که دارد نسبت به بقیه پودر سنگ ها بالاتر است.ما مفتخر هستیم که بهترین قیمت پودر جوشقان در سراسر کشور را به مشتریان خود ارائه دهیم.

محصولی  سفید و رنگی

رنگ این نوع از محصول تولید شده بستگی به نوع سنگی دارد که کوبش می شود. در ایران به دلیل این که بیشتر معادن دارای سنگ های سفید هستند این نوع از مصالح ساختمانی سفید رایج تر و در دسترس تر است. سنگ های این معادن سنگ آهک و سنگ کربنات کلسیم است به همین دلیل به رنگ سفید هستند. البته باید گفت قیمت خاک سنگ 1403 استخراج شده از این معادن به دلیل رایج بودن ارزان تر است.

اما برای تولید خاک سنگ رنگی باید از سنگ هایی استفاده کرد که به صورت طبیعی رنگی هستند مثل سنگ مرمر این سنگ یک کانی با ارزش است که در رنگ های مختلف یافت می شود که معمولا برای نماسازی و سنگ کاری استفاده می شود.

جهت برداشت از  مرداب

خاک سنگ مرداب که با نام پودر سنگ نقره یا مردار سنگ نیز شناخته می شود در واقع، اکسید جیوه است که خاصیت میکروب کشی دارد که برای از بین بردن بوی عرق و بوی نامطلوب کفش به کار می رود ولی باید بدانید در این پودر عناصر سمی و فلزات سنگینی وجود دارد که به توصیه پزشکان بهتر است به هیچ وجه از آن استفاده نکنید زیرا سرطان زا بوده و برای سلامتی انسان زیان آور است.

تولید آهک

این خاک سنگ خاصیت حجم دهندگی و ضد عفونی دارد. این پودر از نظر ظاهری به رنگ سفید است و از آن در ساختمان سازی، شفته ریزی و ضد عفونی اماکن مختلف استفاده می شود. حتی می توان این ماده را در حرارت زیاد پخت و انواع آهک نظیر آهک زنده و آهک هیدراته را تولید نمود.بهترین ارائه دهنده قیمت آهک در سراسر کشور گروه کارخانجات ایران پودر می باشد.

پودر مجسمه سازی

از پودر سنگ جهت کارهای هنری و صنایع دستی نیز استفاده می شود البته قیمت خاک سنگ مورد استفاده در این کار متفاوت است زیرا باید پودر استفاده در این کار کیفیت و ویژگی های خاصی داشته باشد این پودر سنگ در صنایع دستی و آثار هنری مانند قالب های سیلیکونی، پتینه ، تابلو نقش برجسته و مجسمه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خاک سنگ در سال 1403

قیمت خاک سنگ 1403

قیمت خاک سنگ در کشور به دلیل نوسانات قیمت ها ثابت نیست و نمی توان قیمت دقیقی را برای آن تعیین کرد. قیمت خاک سنگ 1403 با توجه به کاربرد آن ها در صنایع مختلف متفاوت است قیمت نهایی این محصول بسته به نوع، کیفیت، دانه بندی و بسته بندی و همچنین هزینه حمل و نقل متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که هر ساله صاحبان معادن جلسه ای گذاشته و در مورد بها خاک سنگ در سال 1403 به نتیجه می رسند و طبق آن فروش خود را انجام می دهد. گروه کارخانجات ایران پودر مفتخر است با حذف واسطه ها و خرید مستقیم از کارخانه بهترین قیمت این متریال را به بازار ارائه می کند . همچنین می توانید با تماس با مشاورین فروش ما از مشاوره رایگان بهره ببرید . هدف اول ما آگاهی به مشتری جهت خریدی آگاهانه می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *