خاک سنگ قم

استان قم در کنار برخی استان های دیگر کشور مثل استان اصفهان و لرستان دارای بیشترین تعداد معادن سنگ در کشور است. معادن مختلف سنگ مرمر ، گرانیت ، آهک و کربنات کلسیم در این منطقه وجود دارد. انواع خاک سنگ رنگی و سفید تولید شده از سنگ قم در مشاغل گوناگون استفاده می شود. خاک سنگ قم یا همان پودر سنگ قم به علت قیمت مناسب ، تنوع زیاد و کیفیت مطلوب در صنایع و مشاغل مختلف کاربرد دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با خاک سنگ قم که یکی از مرغوب ترین ها در کشور است آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خاک سنگ قم

خاک سنگ چیست ؟

خاک سنگ یکی از مصالح ساختمانی مواد اولیه پر کاربرد تولید شده از کوبش سنگ های موجود در معادن است. خاک سنگ با نام پودر سنگ نیز شناخته می شود. خاک سنگ به صورت طبیعی در نقاط مختلف کره زمین تشکیل می شود ولی برای کاربردهای تجاری از خاک سنگ صنعتی استفاده می گردد. از این محصول که یکی از خاک سنگ های با کیفیت است در مشاغل مختلف مثل ساختمان سازی و جاده سازی، فولاد سازی، تولید کاغذ ، چرم سازی، تولید رنگ و زرین، تولید پلیمر و لاستیک و پلاستیک، تولید هبلکس و سنگ مصنوعی ، کشاورزی و امور خدماتی مثل تصفیه آب و فاضلاب و ضد عفونی استفاده می شود. قیمت خاک سنگ به طور ویژه قیمت خاک سنگ قم نسبت به کیفیت بالایی که دارند بسیار به صرفه می باشند.

خاک سنگ در قم

ویژگی های خاک سنگ قم

1. ترکیب پذیری عالی با مصالح ساختمانی دیگر نظیر سیمان سفید
2. رنگ بسیار سفید و درخشان
3. ماندگاری رنگی و ظاهری
4. دانه بندی نرم و یکدست
5. چسبندگی زیاد
6. مقاومت بالا

قیمت خاک سنگ قم

کاربردهای مختلف این متریال

قبل از آشنایی با کاربردهای خاک سنگ قم باید بگوییم این محصول در سه مدل مختلف یعنی سوپر، سفید و رنگی در استان قم تولید و به بازار عرضه می شود. با توجه به این موضوع و ویژگی هایی که هر کدام از این محصولات دارند می توان از آن ها در موارد مختلف بهره برد که ما در این قسمت به بخشی از آن می پردازیم.

تولید ملات

اولین کاربرد خاک سنگ قم که می توان بیان کرد، استفاده از آن در زمینه ساختمانی و صنایع مرتبط است. از این محصول برای تهیه ملات و سیمان و ترکیب آن با ماسه استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت بسیاری از مصالح ساختمانی مانند آجر، آسفالت، موزاییک، آجر سفال، آجر نما و حتی شیشه کاربرد دارد.

تولید غذا دام

جالب است بدانید خاک سنگ به دست آمده از سایش سنگ‌های کلسیمی و رسوبی که در استان قم تولید می شود بسیار پر طرفدار است و بدلیل وجود کلسیم قابل جذب در این نوع سنگ‌ها از این متریال برای غنی‌سازی جیره غذایی دام و حیوانات بسیار استفاده می‌شود. بهترین قیمت خاک سنگ قم و بهترین قیمت پودر سنگ کشور را می توانید از ما تهیه نمایید.

تصفیه آب آشامیدنی

سنگ پودر شده از آهک به دلیل داشتن ویژگی منعقدکنندگی بالا برای تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضدعفونی کردن محیط‌های مختلف

خاک حاصل از انواع سنگ‌ها با خاصیت ضدعفونی کننده همراه است. این ویژگی باعث جلوگیری از اسید شدن محیط می‌شود و به از بین رفتن غشای سلولی باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند. بنابراین از خاک سنگ قم برای ضد عفونی کردن محیط‌های مختلف مانند دامداری‌ها، استخرها و پرورش آبزیان استفاده می‌کنند.

مصارف کشاورزی

یکی از کاربردهای چشمگیر این متریال استفاده از آن در زمین‌های کشاورزی، باغداری و پرورش محصولات است. این محصول با خاصیت کنترل‌کننده اسیدیته خاک استفاده می‌شود که علاوه بر این مواد معدنی مفید مانند گوگرد، پتاسیم، آهن، منگنز و کلسیم را به خاک هدیه می‌دهد که در رشد و تقویت گیاهان بسیار موثر است و از اسیدی شدن خاک به دلیل مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی و بارش باران اسیدی به‌خوبی جلوگیری می‌کند.

تولید آسفالت

خاک سنگ قم به دلیل خاصیت چسبندگی بالایی که دارد در تولید آسفالت بسیار اهمیت دارد و می تواند به افزایش چسبندگی قیر کمک کند.به همین خاطر، حین اقدامات قیرگونی، آسفالت‌ریزی و نصب ایزوگام پراستفاده است.

تولید کاغذ

خوب است بدانید این ماده در بازسازی کاغذهای استفاده شده و پیشگیری از قطع درختان جایگاه ویژه‌ای دارد و برای تولید کاغذ از کاغذهای ضایعاتی استفاده می‌شود. دلیل استفاده از آن افزایش حجم و خنثی‌سازی و جداسازی مواد شیمیایی مختلف است. شما می توانید خاک سنگ قم را با بهترین کیفیت و قیمت از ما خریداری کنید تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *